Witamina B6

Witamina B-6 (pirydoksyna) pomaga organizmowi przekształcić żywność w energię. Może również pomóc organizmowi w walce z infekcjami. Kobiety w ciąży i karmiące piersią potrzebują jej, aby układ nerwowy dziecka mógł się rozwijać.
Witaminę B-6 można znaleźć w:
ciecierzycy
Tuńczyku
łososiu
Całych ziarnach zbóż
Wątrobie wołowej
mielonej wołowinie
piersi z kurczaka
Arbuzie
ziemniakach
Szpinaku
Niewystarczające ilości B-6 mogą powodować niedokrwistość, a także zaburzenia skórne, takie jak wysypka lub pęknięcia wokół jamy ustnej. Brak B-6 może również powodować:
depresja
nudności
niedokrwistość
Podatność na zakażenia
Wysypki skórne (zapalenie skóry)

Witamina B12

Witamina B12

Witamina B12 jest bardzo ważna dla organizmu. Pomaga regulować pracę systemu nerwowego. Odgrywa również istotną rolę przy produkcji czerwonych krwinek. Niedobory witaminy B-12 mogą prowadzić do anemii, problemów psychicznych,takich jak demencja, paranoja, depresja oraz zaburzenia zachowania.
Objawami niedoboru witaminy B12 sa m.in.:
mrowienie w stopach i dłoniach
skrajne zmęczenie
słabość
drażliwość lub depresja
Witamina B12 znajduje się głównie w mięsie i produktach mlecznych, dlatego każdy
na diecie wegańskiej jest narażony na ryzyko niedoboru. Dla takich osób ważnym źródłem B-12 jest jej suplementacja.

Najwięcej witaminy B12, zawierają takie produkty jak :

jajka
ser
mleko
ryby
skorupiaki
wątróbka
czerwone mięso

Dlaczego witamina B dla nas tak ważna?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego lekarze zalecają zrównoważoną dietę?

Załóżmy, że uwielbiasz kurczaka z ananasem. Kurczak z ananasem jest smaczny.

Więc dlaczego nie można po prostu żyć jedząc tylko kurczaka z ananasem?

Powodem jest to, że składowe dobrego zdrowia pochodzą z różnych produktów spożywczych.

Tak jest z witaminą B.

 

Nie wszystkie rodzaje witaminy B działają tak samo.

Różne rodzaje witaminy B pochodzą z różnych rodzajów żywności, i ich działanie może być różne.

Niedobory witaminy B mogą prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Lekarz może przepisać suplementowanie witaminy, gdy uważa, że nie masz jej wystarczająco dużo.

W następnych postach przedstawimy różne rodzajów witaminy B:

co robią, które pokarmy je zawierają i dlaczego są nam potrzebne.

źródło: http://www.healthline.com

Witamina D

Kariera witaminy D zaczęła się w 1921 roku, kiedy odkryto jej działanie

przeciwkrzywiczne. Od tego czasu liczne badania pokazały jak ważnym

czynnikiem jest dla ludzkiego organizmu. Niedobór witaminy D może

powodować rozwój otyłości, mieć niekorzystny wpływ na nadciśnienie tętnicze

oraz cukrzycę, a także wpływać na choroby autoimmunologiczne takie jak:

–  stwardnienie rozsiane

–  reumatoidalne zapalenie stawów

–  toczeń

Witamina D jest odpowiedzialna przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie

układu kostnego i układu krążenia. Sportowcy, ze względu na wyższe zapotrzebowanie

oraz weganie to dwie grupy, które powinny suplementować dostarczanie

organizmowi witaminy D ale nie tylko one powinny to czynić.

Jest jedyną witaminą, którą organizm ludzki jest w stanie sam wyprodukować.

Dzieje się to dzięki promieniowaniu słonecznemu. Niestety, w naszym położeniu geograficznym jej

produkcja, szczególnie w okresie jesienno-zimowym jest niedostateczna.

Dlatego większość powinna dodatkowo dostarczać witaminę D organizmowi. Ile powinniśmy dodatkowo

dostarczać witaminy D. Prestiżowy amerykański biuletyn branżowy Expert Opinion Pharmacotherapy zaleca:

– zapobieganie krzywicy  – 15ng/ml

– wyciszenie hormonu przytarczyc – 20 -30 ng/ml

– zoptymalizowanie wchłaniania wapnia  – 34 ng/ml

– lepsza wydajność nerwowo – mięśniowa, szczególnie u osób starszych 38 ng/ml

Witamina D w sprzedaży bardzo często występuje wraz z witaminą K2.

Wynika to z faktu, że sama witamina D powoduje wydzielanie wapnia z kości prze co trafia on do krwiobiegu

osadzając się na naczyniach krwionośnych. Dodatek witaminy K2 pozwala na powrocie wapnie na swoje miejsce.

Jednocześnie oczyszcza tkanki miękkie z już nagromadzonego wapnia.

Najlepszym sposobem na suplementację witaminy D jest zażywanie jej w formie:

–  tranu, zarówno w płynie jak i kapsułkach,

–  płynu stosowanego podjęzykowo lub kapsułkach z witaminą D

wypełnionych dodatkowo tłuszczem roślinnym stanowiącym nośnik witaminy.


 

Zdrowia , szczęścia i spełnienia marzeń w 2017 roku !!!

W nowym roku zapraszamy wszystkich w stałych godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku 9-16, soboty 9-13

Ze swojej strony postaramy się dodawać więcej informacji zarówno o sklepie jak i asortymencie. Publikować będziemy na  witrynie internetowej oraz Facebooku.

Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku.

A na dzisiejszy, zimny wieczór polecamy filiżankę gorącej, aromatycznej i zdrowej kawy .